28 lutego 2012

450 tysięcy i 70 pojazdów


Prawie 450 tysięcy złotych władze miasta wydatkowały na zakup biletów okresowych dla pracowników urzędu miasta w 2011 roku. Jednocześnie w dyspozycji miasta pozostawało 70 pojazdów, które również były wykorzystywane przez pracowników wybranych biur urzędu.

W odpowiedzi na złożony przeze mnie wniosek o udzielenie informacji publicznej w sprawie zakupu biletów okresowych lokalnego transportu zbiorowego i kwocie wydanej na ten cel w 2011 roku oraz liczby samochodów służbowych pozostających w gestii Urzędu m.st. Warszawy uzyskałem odpowiedź od Pana Andrzeja Kicmana Dyrektora Biura Administracyjno-Gospodarczego. Muszę pochwalić władze miasta, gdyż odpowiedź na zadane pytania nadeszła szybko i bez zbędnej zwłoki.

Z przesłanego materiału wynika, że w 2011 roku władze miasta zakupiły dla pracowników urzędu miasta bilety okresowe za kwotę 448.650 tysięcy złotych. Największe wydatki poniesiono na zakup biletów dla pracowników:
Biura Gospodarki Nieruchomościami – 68.040 zł
Biura Podatków i Egzekucji – 53.550 zł
Biura Administracji i Spraw Obywatelskich – 49.770 zł
Biura Audytu Wewnętrznego – 43.220 zł

Z kolei najmniejsze wydatki poniesiono na zakup biletów dla Biura Kultury (1.530 zł), Gabinetu Prezydenta (1.080 zł), Biura Planowania Budżetowego (1.080 zł), Biura Promocji Miasta (810 zł), Sekretariatu ds.Euro 2012 (810 zł).

W gestii Urzędu m.st. Warszawy wg. stanu na dzień 31 grudnia 2011 roku pozostawało 70 pojazdów, w tym: 59 samochodów osobowych i 11 samochodów dostawczych i ciężarowych. Jak rozumiem odpowiedź na złożony wniosek spośród tych samochodów, znajdujących się w tzw. kolumnie transportowej mogły korzystać Biura Urzędu miasta.

Ciekawe jest to, że wśród biur, które korzystały z samochodów znajdujących się w kolumnie transportowej jest m.in. Biuro Administracji i Spraw Obywatelskich, a więc jeden z liderów w zakresie wykorzystania biletów okresowych zakupionych dla pracowników, ale także Gabinet Prezydenta, co w przypadku tego ostatniego akurat wydaje się zrozumiałe.

Inną ciekawostką jest fakt, iż jest kilka biur, które posiadały samochody z kolumny transportowej w stałej dyspozycji. I tak np. Biuro Podatków i Egzekucji miało do swojej dyspozycji 9 samochodów (przypomnijmy, że jednocześnie pracownicy tego biura szczodrze byli wyposażani w bilety okresowe przez władze miasta!), Biuro Działalności Gospodarczej i Zezwoleń, Biuro Ochrony Środowiska (po 1 samochodzie), USC (2 samochody) oraz Biuro Drogownictwa i Komunikacji (4 samochody).





Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...