Prawie 450
tysięcy złotych władze miasta wydatkowały na zakup biletów okresowych dla
pracowników urzędu miasta w 2011 roku. Jednocześnie w dyspozycji miasta
pozostawało 70 pojazdów, które również były wykorzystywane przez pracowników wybranych
biur urzędu.
W odpowiedzi na
złożony przeze mnie wniosek o udzielenie informacji publicznej w sprawie zakupu
biletów okresowych lokalnego transportu zbiorowego i kwocie wydanej na ten cel w
2011 roku oraz liczby samochodów służbowych pozostających w gestii Urzędu m.st.
Warszawy uzyskałem odpowiedź od Pana Andrzeja Kicmana Dyrektora Biura
Administracyjno-Gospodarczego. Muszę pochwalić władze miasta, gdyż odpowiedź na
zadane pytania nadeszła szybko i bez zbędnej zwłoki.
Z przesłanego
materiału wynika, że w 2011 roku władze miasta zakupiły dla pracowników urzędu
miasta bilety okresowe za kwotę 448.650 tysięcy złotych. Największe wydatki
poniesiono na zakup biletów dla pracowników:
Biura Gospodarki
Nieruchomościami – 68.040 zł
Biura Podatków i
Egzekucji – 53.550 zł
Biura
Administracji i Spraw Obywatelskich – 49.770 zł
Biura Audytu
Wewnętrznego – 43.220 zł
Z kolei
najmniejsze wydatki poniesiono na zakup biletów dla Biura Kultury (1.530 zł),
Gabinetu Prezydenta (1.080 zł), Biura Planowania Budżetowego (1.080 zł), Biura
Promocji Miasta (810 zł), Sekretariatu ds.Euro 2012 (810 zł).
W gestii Urzędu
m.st. Warszawy wg. stanu na dzień 31 grudnia 2011 roku pozostawało 70 pojazdów,
w tym: 59 samochodów osobowych i 11 samochodów dostawczych i ciężarowych. Jak
rozumiem odpowiedź na złożony wniosek spośród tych samochodów, znajdujących się
w tzw. kolumnie transportowej mogły korzystać Biura Urzędu miasta.
Ciekawe jest to,
że wśród biur, które korzystały z samochodów znajdujących się w kolumnie transportowej
jest m.in. Biuro Administracji i Spraw Obywatelskich, a więc jeden z liderów w
zakresie wykorzystania biletów okresowych zakupionych dla pracowników, ale
także Gabinet Prezydenta, co w przypadku tego ostatniego akurat wydaje się
zrozumiałe.
Inną ciekawostką jest fakt, iż jest kilka biur, które posiadały samochody z kolumny transportowej w stałej dyspozycji. I tak np. Biuro Podatków i Egzekucji miało do swojej dyspozycji 9 samochodów (przypomnijmy, że jednocześnie pracownicy tego biura szczodrze byli wyposażani w bilety okresowe przez władze miasta!), Biuro Działalności Gospodarczej i Zezwoleń, Biuro Ochrony Środowiska (po 1 samochodzie), USC (2 samochody) oraz Biuro Drogownictwa i Komunikacji (4 samochody).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz